Barca

Eftersom det är en bild i headern där det står Barca så tänkte jag att jag måste ju göra ett inlägg om just Barca.
Bilden har jag för övrigt tagit själv. Det var i sommras när jag såg Barca - United, underbart!
 
Jag älskar fotboll. Det är ett av mina största intressen. Det ska vara spansk fotboll och klubben FC Barcelona. Barca är, har alltid varit och kommer alltid att vara mitt favoritlag. Enligt de flesta experter så är Barca världens bästa lag. Men de är mer än det. ”Més que un club” är deras motto. Det är katalanska och betyder ”Mer än en klubb”. Barcelona är verkligen mer än en klubb. Dem är kärlek för mig.

Jag älskar att kolla när de spelar. Deras unika spelstil är underbar att skåda. Små, snabba och korta passningar för att skapa ytor och möjligheter där oftast Lionel Messi avslutar med ett snyggt mål. Alla spelare är extremt skickliga med bollen. Oftast går det så snabbt att man inte hinner se. Tack och lov för reprisbilder!

Min absoluta favoritspelare är Lionel Messi. Han är världens bästa fotbollsspelare. Inte bara enligt mig. Han har blivit utsedd till det fyra år i rad nu. Han är så grymt duktig. Ibland undrar man ju om bollen sitter fast i hans skor med magneter.

Jag blir ofta kallad fanatiker. Jag kan nästan hålla med om det faktiskt. Jag ser exakt alla Barcas matcher. Det spelar ingen roll hur oviktiga de är. Jag har dessutom massa Barca saker. Har b.la. 6 affischer som sitter på mitt rum. Min mamma är inte glad! Två tröjor har jag också.


Uppställningen gjorde jag dock för ett år sedan. Är medveten om att Abidal inte spelar i Barca längre och jag skulle göra vissa små ändringar, men på ett ungefär.
 


Kommentarer
Maria

Nu är vinnaren av Veckans Blogg uppe, gå in och kika om det var du som vann, annars kan du alltid delta igen! :)
http://mariarudolphi.blogg.se/2013/january/veckans-blogg-vinnare-2-3.html

2013-01-14 @ 22:29:52
URL: http://mariarudolphi.blogg.se/
emelie▲eyebe

riktigt nice blogg har du!!

2013-02-10 @ 22:09:14
URL: http://eyebe.blogg.se


Kommentera så blir jag gla'!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0